Takdir yang dibentuk oleh hati

Kata-kata ku semalam
didinding hati dan jiwa.
Tentang apa itu cinta dan milik siapa....
Bisa saja ku menjadi milik mu 
dan juga jadi miliknya.
Ataupun aku bukan milik sesiapa.
Atau mungkin juga aku menjadi milik mereka....
Bahkan mungkin saja aku adalah milik ku sendiri.
kerna ku berjalan mengikuti takdirku sendiri 
yang setiap hari berubah ataupun sama seperti biasa.
Takdir selalu mengalir pada tiap suasana dan waktu 
dan aku pun menikmati semua itu.
Aku,kamu,dia dan mereka....
semua menjalani itu dan menikmatinya.
Sama seperti diriku
hanya cara menikmati dan menanganinya yang berbeza.
Kerna semua manusia mempunyai keinginan,
pilihan dan nasib yang berbeza-beza.
Apa pun pilihan ku
kamu,dia dan mereka
Itulah takdir dan nasib yang dibentuk oleh tiap-tiap hati.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Animated Chocolate Heart Shiny Love

Translate